GuidePedia

0

Γράφει ο Νίκος Χειλαδακης

Εδώ και μήνες οι Τούρκοι συνεχώς διαφήμιζαν και πρόβαλλαν από τα τουρκικά ΜΜΕ την μεγάλη «επιτυχία» της Τουρκίας να κατασκευάσει με την πολεμική της βιομηχανία το καινούργιο μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό και ερευνητικό αεροσκάφος για τις ανάγκες της πολεμικής της αεροπορίας. Μάλιστα η μεγάλη αυτή επιτυχία είχε πάρει και την διάσταση της πλήρης ανεξαρτητοποίησης και αποδέσμευσης της Τουρκίας από τα αντίστοιχα μη επανδρωμένα ισραηλινά και αμερικανικά αεροσκάφη, τα οποία ένεκα της «νέας» τουρκικής πολιτικής σταμάτησαν να εφοδιάζουν την τουρκική πολεμική αεροπορία. Ειδικά τα περίφημα ισραηλινά μη επανδρωμένα αεροσκάφη τύπου Heron, έχουν αποκλειστεί εδώ και καιρό από την τουρκική αγορά οπλικών συστημάτων με αποτέλεσμα η Τουρκία να έχει ένα μεγάλο έλλειμμα στον τομέα αυτό παρά τις μεγάλες ανάγκες που υπάρχουν εξ’ αιτίας της μεγάλης πολεμικής ρευστότητας στην ευρύτερη περιοχή. Για τον λόγο αυτό η τουρκική πολεμική βιομηχανία, TAİ, προχώρησε στην κατασκευή του νέου μοντέλου τουρκικής παράγωγης μη επανδρωμένου αεροσκάφους με την ονομασία, ANKA.

Και ήρθε η μεγάλη μέρα της δοκιμής αυτού του καινούργιου μη επανδρωμένου αεροσκάφους. Η δοκιμή γίνονταν στην περιοχή της πόλης Μπάτμαν υπό την εποπτεία της Δεύτερης Διοίκησης της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας και της Διοίκησης της 8ης αεροπορικής βάσης του Ντιαρμπακίρ. Συγκεντρώθηκαν οι ιθύνοντες της παραγωγής στην τοποθεσία İkiztepe köyü και ώρα 4 μετά μεσημβρίας για να παρακολουθήσουν την δοκιμαστική πτήση του μη επανδρωμένου αεροσκάφους. Και πράγματι το αεροσκάφος απογειώθηκε αλλά μετά από λίγο… κατέπεσε και συντρίβει μπροστά στα έκπληκτα μάτια των πολεμικών παρατηρητών που είχαν προσκληθεί για να παρακολουθήσουν την δοκιμή, των υπευθύνων της παραγωγής και των αξιωματικών της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας. Δυστυχώς για τους Τούρκους η δοκιμή και η διαφήμιση άλλου ενός «μεγάλου επιτεύγματος», (βλέπε φιάσκου), της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, κατέληξε σε τραγική αποτυχία και σε εντυπωσιακή συντριβή που ευτυχώς δεν είχε ανθρώπινα θύματα γιατί το αεροσκάφος ήταν μη επανδρωμένο. Να σημειωθεί ότι αυτό είναι το δεύτερο παρόμοιο ατύχημα καθώς είχε προηγηθεί στις 2 Οκτωβρίου του 2012 στην περιοχή του Sivrihisar.

Αλλά εκτός από τα μη επανδρωμένα η Τουρκία έχει να… επιδείξει μια μεγάλη σειρά ατυχημάτων και στα επανδρωμένα πολεμικά αεροσκάφη. Από να αρχίσουμε και που να τελειώσουμε : Στις 12 Ιουλίου του 2007, ένα F-16 από την βάση του Μπαλίκεσίρ, επιστρέφοντας στην βάση του μετά από πτήση στο Αιγαίο και ώρα 22,30 έπεσε. Ο πιλότος, το όνομα του οποίου δεν ανακοινώθηκε, σώθηκε με βαριά τραύματα. Στις 22 Μαΐου πάλι του 2007, ένα F16 από την βάση του Αλντίνπαπά του Ικονίου, λίγη ώρα μετά την απογείωση του κατέπεσε. O πιλότος χρησιμοποιώντας το αλεξίπτωτο σώθηκε την τελευταία στιγμή. Στις 16 Οκτωβρίου του 2006, στην περιοχή του Μπιτλίς, στην ανατολική Τουρκία, ένα F16 λίγη ώρα μετά την απογείωση κατέπεσε από άγνωστη αιτία. Ο πιλότος Μπαχαντίρ Σαχίν σκοτώθηκε. Στις 11 Σεπτεμβρίου του 2006, ένα F16 απογειώνετε από την βάση του Μπαλίκεσίρ με κατεύθυνση το Αιγαίο. Ενώ βρίσκονταν στην περιοχή του Τσανάκαλέ στον Ελλήσποντο, κατέπεσε σε δασώδη περιοχή. Ο πιλότος κατάφερε να σωθεί. Στις 30 Ιανουαρίου του 2006, ένα F16 απογειώθηκε από την βάση του Ντιαρμπακίρ στην ανατολική Τουρκία. Μετά από λίγη ώρα πτήσης το αεροπλάνο άρχισε να καίγεται και να πέφτει. Ο πιλότος την τελευταία στιγμή σώθηκε. Στις 3 Μαρτίου του 2005, ένα F16 απογειώθηκε από την βάση του Καραμπιούκ. Μετά από λίγη ώρα το αεροπλάνο έπεσε σε άγνωστη περιοχή. Είκοσι ώρες μετά από εντατικές έρευνες αποκαλύφτηκε το αεροπλάνο. Ο πιλότος, Φατίχ Ντεβραβούτ, που είχε πάρει μέρος και στους αεροπορικούς βομβαρδισμούς της Σερβίας το 1999 βρέθηκε νεκρός. Στις 13 Μαρτίου του 2012, όταν ένα F5, εκπαιδευτικό αεροσκάφος, που απογειώθηκε από την βάση του Ικονίου μετά από μια ώρα πτήση έπεσε και ο πιλότος Ουμίτ Οζέρ σκοτώθηκε. Χώρια τα μη γνωστά ατυχήματα που επιμελώς έχουν αποκρυφτεί από τα τουρκικά ΜΜΕ.

Και όλα αυτά ενώ εδώ κάποιοι «καλοθελητές» μας καλλιεργούν συνεχώς την πλαστή εικόνα της μεγάλης τουρκικής «υπερδύναμης» και της ανάγκης να κάνουμε συνεχώς τα «στραβά» μάτια στην ολοένα και πιο μεγάλη τουρκική προκλητικότητα.
πηγή

Δημοσίευση σχολίου

 
Top