GuidePedia

0

Προβληματισμό προκαλεί στο ΓΕΕΘΑ η συνεχώς αυξανόμενη ενεργή συμμετοχή των Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας του τουρκικού Ναυτικού CN-235MPA και CN-235M της τουρκικής Αεροπορίας στις παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ) αλλά και γενικότερα στην εμφάνισή τους στο Αιγαίο.
Τα CN-235MPA 6 εκ των οποίων διαθέτει το τουρκικό Ναυτικό και 3 η τουρκική Ακτοφυλακή δεν είναι απλά ΑΦΝΣ αλλά διαθέτουν συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και καταγραφής Η/Μ εκπομπών επικοινωνιών οι οποίες εμπίπτουν στον κλάδο ELINT/SIGINT.
Επιπρόσθετα τα αεροσκάφη διαθέτουν το σύστημα συλλογής πληροφοριών Η/Μ φάσματος DR 3000 μέσω του οποίου πραγματοποιείται και αρχειοθέτηση των απειλών στην ειδική ηλεκτρονική «βιβλιοθήκη» που διαθέτει το σύστημα.
Εκτός ‘όμως από τα αεςροσκάφη του Ναυτικού υπάρχουν και τα CN-235Μ-100 της τουρκικής Αεροπορίας τρία εκ των οποίων είναι εξοπλισμένα μόνιμα με παλέτα ηλεκτρονικού πολέμου ELINT MILSIS-2U που έχει αναπτύξει η Aselsan.
Για τα τελευταία υπεύθυνη για την οργάνωση του επιχειρησιακού τους προγραμματισμού είναι η 7η Μοίρα γνωστή και ως "Electronik Filo" (ηλεκτρονικό Σμήνος) της τουρκικής Αεροπορίας, Παράλληλα τουλάχιστον 10 ακόμη αεροσκάφη του τύπου έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες υποδομές για να δέχονται διάφορους συνδυασμούς φορτίου συστημάτων καταγραφής του Η/Μ φάσματος και πιο ιδιαίτερα των επικοινωνιών.
Τα  σενάρια τα οποία εξετάζουν οι επιτελείς του ΓΕΕΘΑ γύρω από τη συνεχώς αυξανομένη παρουσία των συγκεκριμένων αεροσκαφών –καθημερινή στην συντριπτική πλειοψηφία των εμφανίσεών τους - πάνω από το Αιγαίο επικεντρώνονται σε αυτά της ηλεκτρονικής κατασκοπείας.
Το πιθανότερο από όλα και σε αυτό που συγκλίνουν  οι περισσότερες εκτιμήσεις είναι ότι πρόκειται για οργανωμένες αποστολές ELINT/SIGINT με σκοπό την καταγραφή δεδομένων για την επίγεια ελληνική Αεράμυνα.
Φυσικά τέτοιες αποστολές δεν είναι πρωτόγνωρες τις τελευταίες όμως εβδομάδες αυτές έχουν φτάσει από άποψη διάκρειας και συμμετεχόντων αεροσκαφών σε πολύ υψηλό επίπεδο.
Είναι πολύ πιθανό επομένως ότι έχουμε να κάνουμε με μια ολοκληρωμένη προσπάθεια «επαναχαρτογράφισης» του συνόλου του δικτύου της ελληνικής Αεράμυνας αλλά και των επικοινωνιών μεταξύ των κύριων στρατιωτικών σχηματισμών των μεγάλων νήσων του Α. Αιγαίου. .
 Η Τουρκία φαίνεται θορυβημένη πάντως από τις αλλεπάλληλες ασκήσεις  των Ενόπλων Δυνάμεων -συμπεριλαμβανομένης και της πρώτης βολής του συστήματος S-300PMU1- και προσπαθεί να επαληθεύσει/ανανεώσει τα στοιχεία που έχει στην αντίστοιχη ηλεκτρονική βάση δεδομένων που διατηρεί. Ταυτοχρονα είναι πολύ πιθανό ότι επανασχεδιάζει τον ηλεκτρονικό χάρτη του Αιγιακού χώρου για τους δικούς της σκοπούς οι οποίοι μπορεί να εδκηλωθούν στο πλαίσιο ενός "θερμού" ή ενός "πολύ θερμού" επεισοδίου.
Οι επίμονες σχετικές αναφορές σε ανακοινώσεις του τουρκικού γενικού επιτελείου αλλά και σε δημοσιεύματα για τον "εγκλωβισμό τουρκικών μαχητικών από ελληνικές συστοιχίες Patriot για πρώτη φορά" και περί "νέας απειλής που συνιστούν οι επιχειρησιακοί S-300 για τα τουρκικά αεροσκάφη", προφανώς δεν γίνονται τυχαία.
Όπως όμως και να έχει πάντα φροντίζει να συνδυάζει «το τέρπόν μετά του ωφελίμου», δηλαδή και συλλογή στοιχειών αλλά και αμφισβήτηση του ΕΕΧ και δημιουργία γκρίζων ζωών στο Αιγαίο με κάθε μέσο και σε οποιαδήποτε ώρα και στιγμή.
Παράλληλα εκτός από την καταγραφή του ελληνικού δικτύου Αεράμυνας και επικοινωνιών τα ΑΦΝΣ του τουρκικού Ναυτικού (από αυτά που ΔΕΝ διαθέτει το ΠΝ) είναι πολύ πιθανό να πραγματοποιούν και «χαρτογράφηση» του βυθού ή συλλογή υποβρύχιων ιχνών ελληνικών υποβρυχίων στο πλαίσιο της ανθυποβρυχιακής θωράκισης των υδάτων τους.
Η ίδια πρακτική επιβεβαιώθηκε και σήμερα με την αποστολή τριών CN-235 (άγνωστο εάν επρόκειτο για αεροσκάφη του Ναυτικού ή της Αεροπορίας) τα οποία πραγματοποίησαν 17 παραβιάσεις του ΕΕΧ και 3 παραβάσεις του FIR Αθηνών. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη κινήθηκαν σε όλο το Αιγαίο δηλαδή βόρειο, κεντρικό και Ν.Α.
Να σημειωθεί ότι πέραν της ανησυχίας των επιτελών του ΓΕΕΘΑ δεν αναμένεται κάποια άλλη αντίδραση εκ μέρους της Ελλάδας, τόσο στις παραβιάσεις του ΕΕΧ όσο και στην ηλεκτρονική κατασκοπεία. Οι Τούρκοι υπποστηρίζουν ότι εγκλωβίζονται από τα ελληνικά μαχητικά τα αεροσκάφη τους...
Επικουρικά, στο παραπάνω ρόλο συνδράμει και ένα τροποποιημένο αεροσκάφος C-160T το οποίο φέρει το, επίσης αναπτυχθέν από την Aselsan, σύστημα MILKAR-2U (γνωστό και ως JAMINT-2U).  
Οι κεραίες του συστήματος ESM των τουρκικών CN-235MP που καλύπτουν τον εμπρόσθιο τομέα, βρίσκονται τοποθετημένες σε ειδική κατασκευή πάνω από το κόκπιτ. Πρόσθετες κεραίες του συστήματος βρίσκονται σε πλευρικά εξογκώματα στο ουραίο τμήμα της ατράκτου.
Το ζήτημα είναι γιατί καταγράφουν με τόση  επιμέλεια την ελληνικήα αεράμυνα; Αυτό θα το απαντήσει η Ιστορία...
πηγή

Δημοσίευση σχολίου

 
Top